Exhibition 展覧会情報
「Post [APRIL,2015-MARCH,2016]」

田中 崇嗣「Post [APRIL,2015-MARCH,2016]」
2017年6月27日(火) 〜 7月8日(土)
13:00〜19:00 日・月曜 休み


ステートメント

時間という軸から見てみると、データ(写真)は切り取られた直後には既に過去のデータといえるだろう。
生成されたデータはそれぞれ等価で、ただ経過していった時間の残骸として蓄積されていく。

1) ある作家は床に絵の具を垂らす行為から生成される軌道を重ね、可視化することを作品化した。
 また、ある作家は著書の中で毎日撮影し展示する行為が作品だと言っていた。
 私は機械(カメラ)の機能を使用し、時間の残骸を可視化し毎日公開するという周期的な行為を作品化しようと思った。

2) 自ら生成させたデータを、自らで繰り返し流用する行為自体を可視化させようと思った。
 展開されるデータは新たなコンセプトを内包しながら、根本的なコンセプトの流用から生成される。
 新たに展開されるデータのコンセプトは、既にあるコンセプトの流用から生成される。

複数のコンセプトを多元的に走らせる行為の継続により、新たなコンセプトの発生・展開は繰り返される。

ルール
1日1回、当日分の新聞全ページを多重露光撮影し1枚に結像する。[DAILY]
その月に撮影された1日分の画像全てを多重露光撮影し1枚に結像する。[MONTHLY]
その年に撮影された1月分の画像全てを多重露光撮影し1枚に結像する。[ANNUALLY]
ルールに従って生成されたデータは下記urlに追加されていく。
http://tanakasoushi.net/works/post.php

追加が完了されたデータはSNSにて更新情報が公開される。
https://twitter.com/tanakasoushi

When looking at photography with an objective of time, it would be safe to say that the data of photography becomes the past as soon as it gets captured.
Each point of data has equal value, and they will be piled up as nothing more than remnants of time.

1) There was an artist who kept track of and visualized the orbits of movement when he dropped paint on the floor.
 Another artist said in his book that the whole process of taking photos and exhibiting them every day would become artwork by itself.
 Using the functions of the machine (camera), I tried to make my periodic actions, which is the entire process of visualizing the remnants of time, and make them public every day, as an artwork.

2) I wanted to visualize a set of actions, which is the whole process of producing data, and using it over and over.
 New data will be generated as an extension of the primordial ones, undergoing the same process but taking in new concepts as they grow.
 Concepts of the new data will be produced by embracing and enhancing the fundamental ones.

Generation and development of new concepts will be replicated by continuous application of existing concepts in different phases.

RULES
Take photographs of all the pages of a newspaper of that day using multiple exposures, and image them into a copy of a photograph once a day. (DAILY)
Take photographs of all the daily images taken in that month and image them into a copy of a photograph. (MONTHLY)
Take photographs of all the monthly images taken in that year and image them into a copy of a photograph. (ANNUALLY)

Data produced with this set of rules will be added to the URL below.
http://tanakasoushi.net/works/post.php

Updated information on completed data will be on SNS.
https://twitter.com/tanakasoushi

略歴
田中 崇嗣(たなか そうし)/ Soushi Tanaka

1978年 広島県出身 東京都在住
2012年 金村修ワークショップ受講

Exhibitions
2016年 ALTERNATIVE SPACE The White 個展「TABLE[period 00:01:32]」
2016年 世田谷美術館区民ギャラリーB室 グループ展「STRATO FOTOGRAFICO 2016 写真の地層展 vol.18」
2016年 ALTERNATIVE SPACE The White 個展「TABLE[illuminate]」
2015年 世田谷美術館区民ギャラリーB室 グループ展「STRATO FOTOGRAFICO 2015 写真の地層展 vol.17」
2015年 ALTERNATIVE SPACE The White 個展「PASSIVE RECORD[broadcast,Posi/Nega]」
2015年 ALTERNATIVE SPACE The White 個展「Rotary」
2015年 現代HEIGHTS グループ展「STRATO FOTOGRAFICO 2014-15 写真の地層展 vol.16-2」
2014年 世田谷美術館区民ギャラリーB室 グループ展「STRATO FOTOGRAFICO 2014-15 写真の地層展 vol.16-1」
2014年 第11回 1_WALLファイナリスト 写真部門 グループ展「1_WALL展:ILLUMINATE THE PERIOD II 」
2014年 ニコンサロンJUNA21 7月度 個展「ILLUMINATE THE PERIOD」
2014年 銀座Gallery Q 個展「PASSIVE RECORD[35.748949,139.718125]」

Awards
2014年 第11回 1_WALL 写真部門ファイナリスト
2014年 Nikon salon juna21 7月度展示選考作品
2013年 第9回 1_WALL 写真部門 増田玲奨励賞

Magazine
2015年 IMA MAGAZINE Vol.14「STEP OUT! vol.10」

展覧会情報一覧へ戻る
PageTop